Proizvodna podjetja
Vsakemu proizvodnemu procesu se poskuša stalno izboljševati produktivnost. Vzdrževanje učinkovitega nadzora nad proizvodnimi viri pa neposredno vpliva na sposobnost zadovoljevanja kupcev in celovito učinkovitost. To je vsekakor kompleksen problem. Zaloge morajo biti dovolj velike, da lahko zadovoljijo povpraševanja kupcev, toda istočasno čim manjše, da bi se znižali splošni stroški. Poleg tega je potrebno proizvodne vire časovno tako terminirati in izrabiti, da bi se držali rokov ob čim nižjih stroških.
je integrirani sistem za vodenje proizvodnje, ki je zasnovan tako, da pomaga reševati te probleme nadzora.
GoSoft je razumljiv sistem planiranja proizvodnih virov. Daje pregled nad zalogami in proizvodnjo v integriranem paketu, ki lahko pomaga vodstvu planirati in voditi celoten proizvodni proces, od začetnega naročanja surovin, preko izdelave do končnega izdelka, pripravljenega za odpremo. GoSoft lahko pomaga podjetju povečevati produktivnost in zniževati pretočne čase in stroške s podporo pri sledečih funkcijah:
- izdelavi in vzdrževanju vsestranskega plana delovanja z integriranim nadzorom nad zalogami in proizvodnjo,
- optimizaciji izrabe delovnih sredstev in delovne sile s pomočjo skrbnega nadzora nad viri in hitrim odzivanjem, ko je potrebno ponovno terminiranje,
- doseganju ravnovesja med proizvodnimi stroški in zadovoljevanjem kupcev z uporabo učinkovitih tehnik planiranja materialov in proizvodnje ter merjenja učinkov,
- znižanju stroškov za kupljene materiale in izboljšanje kvalitete storitev dobaviteljev s pomočjo stalne analize dobaviteljev in uporabe učinkovitega nadzora nabave,
- podpora dinamičnemu vodstvenemu okolju s hitrim dostopom do informacij o zalogah in stanju proizvodnje,
- spremljanju kupčevih naročil, pregledu realizacije prodajnega plana in ostalih komercialnih funkcijah,
- omogoča vse standardne računovodske in finančne postopke z množico pripomočkov za učinkovitejše delo in nadzor,
- vodenje kadrovske evidence in izračun plač z vsemi predpisanimi postopki in izpisi.
Pomembno pri tem je, da GoSoft lahko pripomore k takim rezultatom ob relativno nizkih stroških razvoja sistema in kratkem času uvajanja.
FUNKCIJE PAKETA GoSoft
GoSoft vsebuje številne funkcije, ki lahko pomagajo nadzorovati celoten proizvodni postopek, kot je prikazano na sliki. Lahko sprejema neodvisno postavljene napovedi ali naročila kupcev. Pomaga pri razvijanju proizvodnega plana in plana proizvodnih virov ter terminskega plana potrebnih dobav materiala. Pomaga zagotavljati nabavo planiranih materialov, s tem da nudi orodja za nadzor in spremljavo nabavnih aktivnosti. GoSoft lahko tudi terminira in nadzira proizvodne operacije in stanje zalog v nedovršeni proizvodnji s pomočjo obdelave povratnih informacij. Poleg tega nudi možnost vpogleda v številne tehnične, proizvodne, nabavne, prodajne in obračunske informacije.
Osnovne funkcije so:
- Spremljanje strukture izdelkov
- Spremljanje proizvodnih postopkov
- Nadzor zalog
- Podpora periodični ali kontinuirani inventuri
- Izračun cen in njihovo vzdrževanje
- Lansiranje nalogov
- Preskrba z materiali in izdelava naročil za nabavo
- Planiranje kapacitet
- Terminiranje delovnih nalogov in njihovo zasledovanje
- Obdelava povratnih informacij
- Spremljanje materialov na poti
- Obračun delovnih nalogov in poročanje o odstopanjih
- Vrednotenje zalog in naročil
- Analiza dobaviteljev
- Merjenje učinkovitosti
MODULARNA ZGRADBA PAKETA GoSoft
Sistem GoSoft sestavlja več modularnih podsistemov, ki so tako grajeni, da omogočajo postopno obvladovanje celotnega proizvodnega procesa. Poleg proizvodnih funkcij, pa je v paket integriran tudi modul za obračun osebnih dohodkov s kadrovsko evidenco in paket za vodenje računovodstva in financ ter množica podsistemov za celovito obvladovanje vseh poslovnih funkcij v podjetju.
Modularna struktura omogoča tudi majhnim proizvodnim podjetjem ali neproizvodnim organizacijam vpeljati samo tolikšno računalniško podporo kot želijo, nadaljnje stopnje pa uvajati, ko se poslovanje razvije do takšne stopnje, da to potrebuje. Na sliki so prikazani vsi moduli, ki tvorijo celovit informacijski sistem GoSoft. Module sestavlja večje število podprogramov, pripravljenih za neposredno vključitev v proizvodno okolje.
V nadaljevanju je kratek opis posameznega modula. Seveda pa je v vsakem modulu še kup specifičnih rešitev, primernih tako za maloserijsko, serijsko ali naročniško proizvodnjo.
Kratek opis modulov
Osnovni skupni podatki
večso temelj za vse poslovne funkcije sistema (artikli, poslovni partnerji, kontni načrt, skladišča, osebe …). Tako je zagotovljen enkraten vnos in pregled povezanih podatkov iz ene točke. Podatke lahko poljubno razvrščamo s pomočjo klasifikacijskih ključev.
WMS - Materialno poslovanje in logistika
večTočne zaloge – sledenje toku materiala in odpreme - logistika
Poleg materialnega poslovanja in točnih zalog na lokacijah, sistem omogoča tudi vodenje zalog s pomočjo črtne kode, spremljanje serijskih številk, datuma uporabnosti in druge funkcionalnosti za prevzem in odpremo blaga. Sistem podpira tudi modul logistike za odpremo in planiranje transporta (kamioni, poti).
SCM - Upravljanje nabave materialov
večPravočasno nabaviti ves potreben material
Na osnovi naročil sistem izdela plan nabave, ki omogoča avtomatsko ali polavtomatsko izdelavo naročilnic. Uporabnik ima stalno na razpolago informacije o zamudah, planiranih dobavah, manjkajočih materialih in prihajajočih potrebah.
Procesi so zastavljeni odprto, vse podprto tudi elektronsko - brezpapirno (PDF format ali v obliki podatkov E-slog, UBL ali EDIFACT).
SD - Podpora prodajnim aktivnostim
večProdaja
Spremljanje toka dogodkov od naročila kupca do odpreme in fakturiranja, omogoča jasno sliko o uspešnosti prodaje in zagotavljanju točnih dobav. Tok dokumentov lahko zastavi uporabnik sam.
PDM - Upravljanje tehničnih podatkov
večTemelj vsakega informacijskega sistema so kvalitetni osnovni podatki
Pravilno organizirani podatki o artiklih, materialih, poslovnih partnerjih, delovnih mestih, osebah in ostali, so temelj za celotni sistem. Za načrtovanje proizvodnje pa je potrebno zagotoviti kvalitetne podatke o zgradbi izdelkov (kosovnice, risbe) in načinu izdelave (operacije, delovna mesta, časi izdelave). Na osnovi teh podatkov je zagotovljen tudi izračun direktnih stroškov za vsak element v procesu izdelave.
PP - Planiranje proizvodnje in potreb
večNačrtovanje materialnih potreb in proizvodnje
Osrednji del sistema je načrtovanje potreb po materialih, polizdelkih in izdelkih na osnovi naročil kupca, plana prodaje ali napovedi. Uporabljen je v svetu še vedno najbolj uveljavljen sistem za načrtovanje potreb (MRP – manufacturing resources planning), ki upošteva princip JIT (just in time): na osnovi naročil kupcev in napovedi prodaje z eksplozijo potreb po kosovnicah izračuna potrebe za po samezen sestavni del, pri čemer upošteva razpoložljive količine artiklov. Ob tem upošteva tudi časovni element in vse parametre načrtovanja (minimalna zaloga, optimalna količina, obdobje združevanja idr.).
GoSoft® omogoča izpis proizvodne dokumentacije in spremljanje opravljenega dela v proizvodnji. Za vsako delovno mesto pripravi natančen vrstni red operacij in pregled zasedenosti proizvodnih kapacitet (po dnevih, tednih, mesecih). S spremljanjem opravljenega dela s pomočjo črtne kode, pa evidentira zaključenost operacij, znižuje obremenitve kapacitet in zagotavlja natančno pokalkulacijo (tudi stanje nedokončane proizvodnje).
MES - nadzor dela
večZajemanje podatkov direktno iz strojev
Sistem za spremljanje učinkovitosti delovanja strojev v realnem času omogoča zajem podatkov direktno iz strojev (štetje kosov, merjenje ciklov, zajem ostalih podatkov). S tem je zagotovljen pregled delovanja strojev tudi na tlorisu proizvodnje v smislu digitalnega dvojčka, direkten prenos količin na delovni nalog, na osnovi trenutnih rezultatov prilagajanje plana proizvodnje, prikaz učinkovitosti (OEE) in zmanjševanje zastojev.
CRP - Planiranje proizvodnih kapacitet
večFino planiranje proizvodnih virov
Za natančno razporejanje dela na posamezen vir (stroj, delavec, orodje) uporablja sistem poseben algoritem, ki glede na predvidene termine, proste kapacitete in delovni koledar vira, določi natančen potek dela na posameznem viru. Sistem skrbi za stalno zasedenost vseh proizvodnih virov in ob tem upošteva zaporedje operacij in strukturo izdelkov. Omogočeno je tudi brezpapirno poslovanje.
MM - Vzdrževanje strojev in naprav
večVzdrževanje strojev in naprav
Za natančno izdelavo in kakovostne izdelke je nujno preventivno vzdrževanje strojnega parka in merilnih naprav. Sistem zagotavlja pravočasno nabavo nadomestnih delov in načrtovanje posegov na strojih, kakor tudi umerjanje merilnih naprav.
FI - Finančno računovodstvo
večRačunovodstvo in finance
Modul omogoča učinkovito spremljanje in proučevanje premoženjskega in finančnega položaja podjetja ter poslovno in finančno uspešnost. Podpira vse poslovne funkcije računovodstva in zakonske obveze ter poročila. Vsi dogodki v celovitem sistemu se avtomatsko prenašajo ter zbirajo v tem modulu in zagotavljajo ustrezna poročila za poslovodstvo in državne organe.
HRM - Plače in kadrovska evidenca
večPlače in kadrovska evidenca
Je odprt podsistem za obračun plač in vodenje osebnih podatkov o zaposlenih. Poleg obračuna plač in drugih dohodkov (avtorski honorar, podjem na pogodba, vajeništvo, sejnine...) po trenutno veljavni zakonodaji, omogoča pripravo poročil za FURS (REK-O, VIRVDC, VIRPN2...) in AJPES (ZapM, ZAP-RSP, ZAP-RSD...). Plačilne liste, obvestila o odmeri letnega dopusta in povzetki izplačil za dohodnino se zaščiteno z geslom pošilja na elektronski naslov delavca. Sistem tudi pravočasno obvešča pooblaščene osebe o pomembnih dogodkih (potek veljavnosti pogodbe o zaposlitvi, potek poskusnega dela, potek veljavnosti zdravniškega pregleda, potek veljavnosti izpita ipd.).
BI - Poslovno poročanje
večPoslovno poročanje
Podatki dobijo svojo moč z analizami, zato GoSoft® posebno pozornost namenja analizam in grafičnemu prikazu podatkov. S pomočjo teh podatkov lahko vodstvo suvereno odloča o načinu dela za izboljšanje učinkovitosti in ustreznih ukrepih. V tem modulu sta zajeti tudi funkcija kontrolinga in denarnega toka. Najlepše se podatki prikazujejo v obliki portalov, ki so lahko standardni ali pa se prilagodijo potrebam posameznika.
PM - Vodenje projektov
večVodenje projektov - skupinsko delo
Z rastjo in večanjem števila zaposlenih v podjetju se hitro pojavi tudi potreba po organizaciji, načrtovanju in spremljanju dela inženirskega in razvojnega kadra. Nujne so tudi informacije o poteku projektov, odsotnosti stanju projekta ter vse skupaj povezano v osnovni GoSoft ERP sistem.
TQM - Kakovost
večBrez kakovostnih izdelkov ni rasti prodaje
Visoka kakovost izdelkov je garancija za dolgo in dobro sodelovanje s kupci. Proizvodni proces mora zagotavljati stalni nadzor nad potekom izdelave (CPK procesa), merjenjem in testiranjem ključnih elementov, primerno ukrepanje v primeru neskladij (FMEA) in analiziranje stanja (SPC) z namenom stalnih izboljšav.
EPR - evidenca prisotnosti
večOsebe s pomočjo RFID ali druge identifikacije prijavijo svoj prihod / odhod ter vzrok in s tem definirajo prisotnost, odsotnost, odmore in ostale dogodke. Skupaj z evidenco delovnega časa in skupinskim delom je to osnova za točen izračun dnevne prisotnosti in obračun plač. Evidentiranje dogodkov lahko poteka tudi iz oddaljenih lokacij.
SM - Servisni modul
večServis in vzdrževanje izdelkov
Servisni modul je namenjen aktivnostim po dobavi izdelkov, omogoča vodenje serijskih številk izdelkov in spremljanje poprodajnih aktivnosti (montaža, nadgradnje, popravila, vzdrževanje in druga opravila).
EDI - elektronska izmenjava podatkov
večElektronska izmenjava podatkov s partnerji
V dobi digitalizacije je edina pravilna pot za izmenjavo podatkov s pomočjo elektronskih dokumentov. Na tak način ne pride do napak, učinkovitost se poveča, ni nepotrebnega tiskanja in prepisovanja podatkov. Elektronsko se lahko uredi celoten tok dokumentov, od naročila kupca, napovedi, odpoklicev, do odpreme in računa. Gosoft® neposredno obvladuje več EDI standardov kot so: VDA 4905, 4913 DELFOR 97A, 96A, 04A, 99B, DELJIT 97A, 98B, DESADV 96A, 097A, 07A, UBL 2, OpenTrans, SAP iDoc.
DMS - Tok in shranjevanje dokumentov
Za potrjevanje in shranjevanje odhodnih in vhodnih dokumentov je uporabljen interni sistem, ki omogoča odločevalcem pregled in potrjevanje dokumentov. Vsi dokumenti se hranijo na lokalnih strežnikih ali izvozijo v različne arhive.
CRM - Učinkovito obvladovanje prodajnih procesov
večUčinkovito obvladovanje prodajnih procesov
S pomočjo podatkov o partnerjih, osebah, poslovnih priložnostih, pogovorih, analizah in ostalih informacijah lahko zagotovimo maksimalno učinkovitost pri sklepanju novih poslov in negujemo odnose na dolgi rok.



